Переборка карбюратора, замена игл.
Всем доброго времени.
Скинул с мота карбы и стал их потихонечку перетряхивать.
На карбы были заказаны иглы, они пришли вместе с обоймой.
Стал смотреть её на карбе и обнаружил что она запрессована.
Собственно вопрос в том, менял ли кто эту часть и если да то как?
Скинул с мота карбы и стал их потихонечку перетряхивать.
На карбы были заказаны иглы, они пришли вместе с обоймой.
Стал смотреть её на карбе и обнаружил что она запрессована.
Собственно вопрос в том, менял ли кто эту часть и если да то как?
- aaj
- 5 ноября 2013 в 0:25
- +2
Вот
тык
И вот
How to perform float seat removal:
1)drill & tap the aluminum plug on top...think I used 1/4 — 20 tap
2)use a 2" long pipe spacer with an ID larger than the plug-place over the plug and thread a 1/4 — 20 bolt into the tapped plug
3)the bolt needs to be the length of the pipe spacer + the thickness of the plug..(approx. 1/4") with a washer to keep it from going inside the pipe spacer.
4)when the bolt bottoms on the spacer keep turning and it will 'jack' the plug out of the carb body
5)the seat is removed by simply using a 'C' clamp to push it out the top....it doesn't need to go very far and it will fall out when the carb is tipped upside down. (a little WD is real helpful)
-Grind flat spot in pipe spacer to provide adequate clearance for plug.
-Tape drill bit so it won't go below thickness of plug and ruin filter screen on seat...OEM plug mic's at .227"
-Grind off peens on edge of hole before installing new plug....the carb body will crack easily in this area if plug fit is too tight.
-Lightly oil all surfaces to facilitate installation.
-A drill press is very handy but not essential.
То есть предлагается сверление заглушки и вкручивание в неё болта.
тык
И вот
How to perform float seat removal:
1)drill & tap the aluminum plug on top...think I used 1/4 — 20 tap
2)use a 2" long pipe spacer with an ID larger than the plug-place over the plug and thread a 1/4 — 20 bolt into the tapped plug
3)the bolt needs to be the length of the pipe spacer + the thickness of the plug..(approx. 1/4") with a washer to keep it from going inside the pipe spacer.
4)when the bolt bottoms on the spacer keep turning and it will 'jack' the plug out of the carb body
5)the seat is removed by simply using a 'C' clamp to push it out the top....it doesn't need to go very far and it will fall out when the carb is tipped upside down. (a little WD is real helpful)
-Grind flat spot in pipe spacer to provide adequate clearance for plug.
-Tape drill bit so it won't go below thickness of plug and ruin filter screen on seat...OEM plug mic's at .227"
-Grind off peens on edge of hole before installing new plug....the carb body will crack easily in this area if plug fit is too tight.
-Lightly oil all surfaces to facilitate installation.
-A drill press is very handy but not essential.
То есть предлагается сверление заглушки и вкручивание в неё болта.
Недавно упражнялся с посадкой подшипника «на горячую». Подозреваю, что здесь методика тоже подойдет.
Про снятие уже написали: замочить, разогреть, аккуратно вынуть. На крайняк, аккуратно высверлить.
Про посадку: предварительно кидаешь в морозилку латунную деталь. Начищаешь до блеска отверстие в карбе, затем разогреваешь феном или паяльной лампой. И тут тут счет открывается на секунды: достаешь из холода деталь и всовываешь в разогретое отверстие. Потом ждешь минут 20, пока остынет и схватится. PROFIT!
Про снятие уже написали: замочить, разогреть, аккуратно вынуть. На крайняк, аккуратно высверлить.
Про посадку: предварительно кидаешь в морозилку латунную деталь. Начищаешь до блеска отверстие в карбе, затем разогреваешь феном или паяльной лампой. И тут тут счет открывается на секунды: достаешь из холода деталь и всовываешь в разогретое отверстие. Потом ждешь минут 20, пока остынет и схватится. PROFIT!
Только зарегистрированные пользователи могут оставлять ответы и комментировать их.
Войдите, пожалуйста, или зарегистрируйтесь.
Ответы (4)
свернуть / развернуть