Что такое не поощряют и сертификат могут отозвать (цитирую правила отсюда Iron Butt Association Guidelines for the SaddleSore)
Мне, как тоже проехавшему железную жопу (1000 миль) обидно, что у вас такой подход.
Although this is not much of an issue in the USA and Canada, please note: We do not certify rides where the maximum speed limit is too low to support the average speed necessary to complete the ride within the time limit.
Please remember that the Iron Butt Association is dedicated to the sport of safe, long-distance motorcycle riding. It does not condone nor will it tolerate unsafe activities such as excessive speed (in many states, riding more than 20 miles per hour above the speed limit will also get you charged with reckless driving. Reckless driving is a serious charge in any jurisdiction. In many cases your motorcycle can be impounded and you will be required to return to court for a personal appearance at a hearing, irrespective of the distance you have to travel to appear or the hardship that it might entail. Few experiences in motorcycling are more memorable than an appearance in traffic court, particularly if your license hangs on the outcome), reckless motorcycle operation, riding while fatigued or otherwise impaired, the use of stimulants to maintain alertness, or any other activity that results in riders exceeding their personal limits. Any rider found to have engaged in these or other unsafe activities, as determined in the sole discretion of the IBA, will have the certification application refused.If the certification is already issued and we find out about these infractions after the fact, the certification will be revoked (if you read Motorcyclist Magazine, you may have seen them burning an IBA certification when we revoked the certification of a noted staffer's ride). For these purposes, the IBA will consider as an admission of violating this policy any public statements made by the participant that describe participation in unsafe activities during a ride subject to certification.
Про остальное согласен, но вот про амортизатор не по центру — вагон таких. BMW F800, Kawasaki Versys, Multistrada и другие Ducati. Другое дело, что маятник задний у них сделан ассиметричным.
У Африки CRF1000L (за время коротко тест драйва и сравнивая с днем вождения r1200gs) ближе к седлу и ниже расположен руль. Мне с ростом выше среднего так не нравится, но это значит, что если не комфортно и гусь слишком большой, на Африке возможно комфортнее.
Это крепление бака спереди. Насколько мне объяснили в салоне дукати, можно без инструментов добраться до воздушного фильтра и аккумулятора не снимая бак. Откидывается застежка, бак поднимается, под ним должен быть упор, как подпорка под капот старых машин.
но а как же рев мотора, звук выхлопа, запах бензина.
На вкус и цвет. Но тут на лицо сильное снижение механических узлов (вся коробка передач и двигатель заменены на два вала и 2 шестерни.
Вот уже характеристики все ближе к бензиновым. В перспективе, если характеристики будут сопоставимы или лучше бензиновых при схожей цене, разве много будет людей, которые только из-за звука не купят?
А еще очень крутой у них компонент — несущий корпус двигателя.
нет!
Меня тоже гусь совершенно не впечатлил. На более дешевой новой африке от хонды лучше ветрозащита, например (при цене в 2 раза почти ниже). И КТМ больше понравился по грязи и разбитым грунтовкам и при большей высоте, относительно гуся, на нем проще в пробках мне было.
Подвеска конечно, очень крутая, но совокупно мне 1090 КТМ понравился и подошел лучше. Хонда тоже ок, но при равной с КТМ 1090R ценой, она проигрывает.
Если ссылаться на отчет H.H. Hurt 1981 года, то на лицо, лоб и подбородок приходится больший процент ударов в авариях, чем на остальные части головы, поэтому есть основания недолюбливать шлемы, которые эти части не закрывают.
В книжке Proficient Motorcycling автора D.L. Hough (2008 год) тоже показаны похожие цифры. (Распределение ударов по шлему)
Вот все говорят про покупку прав «А» и вымогание денег за сдачу, но у меня настойчиво инструктора и мотошкола отказывается денег брать. Тот, кто знает про эти каналы, но сам не пользуется по моральным принципам, прошу помочь сэкономить время. У меня закончился отпуск, который я брал под сдачу, 2 попытки на площадки потратил. Сдаю в Москве, на Яблочкова.
Или советом прошу помочь на какую площадку с менее безумными очередями записываться.
Мне, как тоже проехавшему железную жопу (1000 миль) обидно, что у вас такой подход.
Although this is not much of an issue in the USA and Canada, please note: We do not certify rides where the maximum speed limit is too low to support the average speed necessary to complete the ride within the time limit.
Please remember that the Iron Butt Association is dedicated to the sport of safe, long-distance motorcycle riding. It does not condone nor will it tolerate unsafe activities such as excessive speed (in many states, riding more than 20 miles per hour above the speed limit will also get you charged with reckless driving. Reckless driving is a serious charge in any jurisdiction. In many cases your motorcycle can be impounded and you will be required to return to court for a personal appearance at a hearing, irrespective of the distance you have to travel to appear or the hardship that it might entail. Few experiences in motorcycling are more memorable than an appearance in traffic court, particularly if your license hangs on the outcome), reckless motorcycle operation, riding while fatigued or otherwise impaired, the use of stimulants to maintain alertness, or any other activity that results in riders exceeding their personal limits. Any rider found to have engaged in these or other unsafe activities, as determined in the sole discretion of the IBA, will have the certification application refused. If the certification is already issued and we find out about these infractions after the fact, the certification will be revoked (if you read Motorcyclist Magazine, you may have seen them burning an IBA certification when we revoked the certification of a noted staffer's ride). For these purposes, the IBA will consider as an admission of violating this policy any public statements made by the participant that describe participation in unsafe activities during a ride subject to certification.
Они в описаниях сертификатов пишут:
Вот уже характеристики все ближе к бензиновым. В перспективе, если характеристики будут сопоставимы или лучше бензиновых при схожей цене, разве много будет людей, которые только из-за звука не купят?
А еще очень крутой у них компонент — несущий корпус двигателя.
Меня тоже гусь совершенно не впечатлил. На более дешевой новой африке от хонды лучше ветрозащита, например (при цене в 2 раза почти ниже). И КТМ больше понравился по грязи и разбитым грунтовкам и при большей высоте, относительно гуся, на нем проще в пробках мне было.
Подвеска конечно, очень крутая, но совокупно мне 1090 КТМ понравился и подошел лучше. Хонда тоже ок, но при равной с КТМ 1090R ценой, она проигрывает.
В книжке Proficient Motorcycling автора D.L. Hough (2008 год) тоже показаны похожие цифры. (Распределение ударов по шлему)
Или советом прошу помочь на какую площадку с менее безумными очередями записываться.